Xiaomi Gts

Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Xiaomi Gts op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Boudolino 26-02-2020

Leuk horloge maar wat gebreken

Geschreven voor: Xiaomi Gts zwart

Hierbij een eerlijk oordel over de Huami Amazfit GTS die ik nu bijna 3 weken gebruik.
Het is een mooi afgewerkt dingetje. Goed afleesbaar met zijn mooie AMOLED scherm.
De functies en instellingen zijn ook duidelijk en intuïtief.
De workout settings zijn ook makkelijk in te stellen. De GPS fix gaat meestal in 10 seconden bij gunstige omstandigheden. De nauwkeurigheid bij wandelen is redelijk. Bij fietsen raakt de Huami GTS vaak van het padje af. Je rijdt dan niet meer op het fietspad maar ver er naast. Soms door een sloot die er naast ligt.
In vergelijking met mijn Samsung Galaxy verre van nauwkeurig. De hartslagmeting is vaak ook van slag. De normale hartslagmeting in rust is in orde. De slaapregistratie is slecht. Ik heb de sleeptracking al een paar keer gebruikt. Bij het inslapen ga ik steeds rond 20.00 uur naar bed, terwijl dit in werkelijkheid 23.30 moet zijn. Het vreemde is dat tijd dat ik wakker wordt wel redelijk nauwkeurig is. Ik heb zelden een diepe slaap maar er is sprake van alleen een lichte slaap. Mijn Samsung Galaxy geeft wel de juiste slaapregistratie weer. Het kan dus wel.
Al de bevindingen met de Huami GTS zijn na een tweetal updates, waarvan een voor de GPS. De door mij ingestelde notificaties ontvang ik zonder problemen. De metingen van het weer, de barometer en het kompas zijn wel redelijk in de goede richting.

Samengevat: De hardware is prima in de orde, maar de software laat duidelijk te wensen over.
Nu maar hopen dat dit in de toekomst door verschillende updates verholpen kan worden.

Pluspunten

• Fraai horloge
  • Makkelijk in gebruik
  • Snelle GPS fix

Minpunten

• Onnauwkeurige weerggave GPS
  • Onnauwkeurige sleeptracking